Copyright 2019 - POWER-SPORT.sk

Zámkový úchop

Toto špecifické uchopenie činky je známe vo sfére vzpierania. Postupne si však nachádza svoju cestu aj do powerliftingu. Tento úchop môže pomôcť hlavne tomu, kto má problém s úchopom pri mŕtvom ťahu. Taktiež môže ubrať trochu stresu z distálnej šľachy bicepsu. Len treba zaplatiť cenu – bolesť.

 

Ako na to?

Zámkový úchop prevádzame nasledovne. Činku uchopš nadhmatom tak, že spolu s činkou pod prsty uchopíš aj palec. Najprv sa palcom snaž čo najviac omotať činku a následne ho zafyxuješ ostatnými prstami.

Čím je na činke väčšia váha, tým budeš mať palec viac zachytený. Toto môže byť veľmi efektívna technika na udržanie činky, samozrejme za predpokladu že je použítá správne. Tak ako som už spomínal, bude si vyžadovať veľkú toleranciu na bolesť. Tlak na palec s narastajúcou váhou bude pomerne veľký.

Zámkový úchop môže byť lahší pre ľudí s väčšími rukami. Tie sa totiž ľahšie omotajú okolo činky, vďaka čomu vznikne palcu väčší priestor na uchopenie. Ak to chceš skúsiť, musíš byť veľmi trpezlivý. Časom by si si však mal zvyknúť a už iba benefitovať.

Zámkový úchop nie je vhodný na väčší počet opakovaní v sériách  - nad 8.

Tu je názorná ukážka ako na to:

1. Otvor ruku čo najviac je to možné a snaž sa natlačiť činku čo najhlbšie do rukyZámkový úchop 1

2. Omotaj si palec okolo činky ako najvic dokážeš

Zámkový úchop 2

3. Teraz uchop palec a činku s ostatnými prstami. Ukazovákom a prostredníkom drž palec, prstenníkom a malíčkom činku.

Zámkový úchop 3

4. Ťahaj!

 

 

Fotky sú požičané z: https://articles.elitefts.com/

facebook instagram google+ youtube