Copyright 2020 - POWER-SPORT.sk

Akútna suplementácia Citrulline-Malate a jej vplyv na vysoko intenzívny cyklistický výkon (Cunniffe. 2016)

Na rozdiel od predošlého článku uverejneného u nás: 8g Citrulín-Malátu denne zvyšuje výkonnosť pri tréningu nôh, v ktorom 8 g Citrulín-malátu odštartovalo podstatné zvýšenie výkonu pri tréningu nôh, dnes diskutovaná, dvojito zaslepená, placebom kontrolovaná, skrížená štúdia od Cunniffe et al. nenašla žiadne výhody 12g Citrulín-malátu (v 400ml) v porovnaní s citronádou bez cukru (placebo[PL]), keď ich všetkých 10 subjektov konzumovalo 60 minút pred ukončením dvoch cvičebných pokusov... alebo, aby sme boli korektní, odlišovala sa signifikantne iba v srdcovej frekvencii.  

Čítať ďalej: Akútna suplementácia Citrulline-Malate a jej vplyv na vysoko intenzívny cyklistický výkon...

Prerušované hladovanie a jeho vplyv na športový výkon

Účinky prerušovaného hladovania (alebo po anglicky intermittent fasting) sme rozobrali v predchádzajúcom článku (Intermittent fasting – ako ho využiť vo svoj prospech?). Ako však IF funguje v spojení so športom? Dokáže podporiť športový výkon alebo by športovci mali dbať na pravidelný a dostatočne častý prísun energie? Ako dopadli výskumy, ktoré testovali IF protokoly a ich vplyv na športový výkon?

Čítať ďalej: Prerušované hladovanie a jeho vplyv na športový výkon

Je soľ nezdravá?

Roky rokúce, kam až moja pamäť siaha, boli naše mozgy masírované informáciou, že soľ je škodlivá. Ľudia majú neuveriteľnú schopnosť uľahčovať si riešenia problémov prostredníctvom zvaľovania viny, no a presne na toto soľ poslúžila veľmi dobre. Pre tento účel bola doslova ideálna.

Čítať ďalej: Je soľ nezdravá?

facebook instagram google+ youtube