Copyright 2018 - POWER-SPORT.sk

Základy budovania sily - Zlepšuj sa!

Zlepšovať sa je tak jednoduché, že? Veľa ľudí to však nevie alebo nechce pochopiť. Jeden zo základov ako byť silnejší, väčší a rýchlejší je totiž konzistentné zlepšovanie sa tréning od tréningu. Samozrejme že nie každý tréning musí ísť podľa našich predstáv. Sú zlé dni a dobré dni. Veci ktoré nedokážeme ovplyvniť sa neustále dejú okolo nás a rovnako na nás aj vplývajú.

Čítať ďalej: Základy budovania sily - Zlepšuj sa!

Spojazdnite si metabolizmus

Ak partíte k množstvu ľudí ktorí konzumujú nezmyselné diétne programy z bulvárnych periodík bez akéhokoľvek vedeckého pozadia, pravdepodobne ste si zničili metabolzmus a nie ste schopní zhodiť ani gram tuku z vypestovanej pneumatiky. Ak sa mýlim a žnete so svojim programom úspech, môžete prestať čítať. Pre ostatných ktorí dokážu problém popísať a priznať si, že asi to nebolo ono a žiadaný cieľ sa vďaka jo-jo efketu skôr vzďaľuje ako približuje, tu mám nasledujúcich pár riadkov.

Čítať ďalej: Spojazdnite si metabolizmus

Silná sprcha

Ak sa ničíte na tréningu tak ako ja, tak tento článok budete jednoducho milovať. Výborný spôsob ako obmedziť svalovicu je kontrastné sprchovanie. Pevne verím v liečivú silu chladu a preto využívam ľad priamo na zranené a zapálené časti môjho tela. Ľadový kúpeľ milujem nadovšetko, avšak nájsť vhodnú vaňu naň nie je vôbec jednoduché. Začal som pre to využívať kontrastné sprchovanie a musím vám povedať, že s jeho výsledkami som veľmi spokojný.

Čítať ďalej: Silná sprcha

Typy periodizácie

V článku Periodizácia bola popísaná periodizácia tak, ako je v kulturistike bežne využívaná. Posledný prieskum Arizonskej štátnej univerzity však ukázal, že metóda štruktúrovania sérii a opakovaní môže byť oveľa zložitejšia ako sa zdá. Táto metóda bola nazvaná Undulating Periodization (vlnivá periodizácia) a zefektívňuje doposiaľ známe metódy lineárnej a striedavej periodizácie.

Čítať ďalej: Typy periodizácie

Majú ženy trénovať inak ako muži?

Keď sa ma ľudia pýtajú aké sú najväčšie rozdiely v silovom tréningu pre mužov a ženy, moja odpoveď ich obvykle prekvapí. Pretože základné princípy by mali byť pre obe pohlavia rovnaké: teda začať trénovať cviky s vlastnou váhou tela pred tým, než začnú trénovať s prídavnou záťažou, trénovať stred tela (brucho, spodný chrbát), dávať prednosť kombinovaným viackĺbovým cvikom namiesto izolovaných a zamerať sa v tréningu na posilnenie reťazcu svalov zadnej časti tela (hamstringy, gluteus, spodných chrbát).

Čítať ďalej: Majú ženy trénovať inak ako muži?

facebook instagram google+ youtube