Copyright 2019 - POWER-SPORT.sk

Ako na log press

Ťažké tlaky klády nad hlavu sú jednou z najpopulárnejších disciplín na súťažiach strongmanov. Videl som Jesse Marundeho zdvihnúť 370 libier vážiacu kládu nad hlavu s minimálnymi obtiažami. Zmyslom log pressu je niečo základné až primitívne, dostať veľký ťažký predmet nad hlavou.

Niektorí strongmani excelujú pri disciplínach tlaku nad hlavu pretože kombinujú svoju silu s excelentnou vzpieračskou technikou. Jesse Marunde bol jedným z týchto chlapov. Bol niekoľko rokov za sebou majstrom vo vzpieraní v štáte Washington ako prídavok k top profesionálnemu strongmanovi. Učil som sa zo sledovania Jesseho pri log presse, ale nebol som schopný naučiť sa jeho techniku dostatočne na to aby mi pomohla. Moja technika sa zakladá skoro celkom na čistej sile s iba minimom pomoci z hybnosti.

Prvý krát som robil disciplínu log press na maximálnu váhu na súťaži Washingtons Strongest Man v roku 2001. Pokúsil som sa o silové premiestnenie a následne potlačenie klády nad hlavu bez toho, aby som to kedykoľvek pred tým skúsil. Išlo mi to celkom dobre a podarilo sa mi zatlačiť 282 libier a získať tretie miesto v disciplíne za Jessem Marundem a Grantom Higa, ktorí sú teraz profesionáli. Ako som už spomínal Jesse používal vzpieračskú techniku. Čo som si však všimol bolo, že Grant mal solídnu silovú techniku pomocou ktorej zdvihol 322 libier. Bol to jeho štýl a ten som sa rozhodol osvojiť:

 - prvým krokom v tréningu log pressu je postaviť sa na šírku ramien rovno ku kláde. Zohnite sa a a chyťte kládu za držadlá. Zhlboka sa nadýchnite a zadržte dych, mierne drepnite a pritiahnite kládu k bruchu. Ideálne je dotknúť sa kládou vrchnej časti brucha tesne nad opaskom.

- ďalším krokom je rýchle postavenie sa, potiahnutie klády nahor k ramenám a zatlačenie lakťov vpred počas pretáčania klády po torze až kým sa neuloží na hrudníku. Viem že to je veľa na premýšľanie v prvom okamžiku, ale s troškou tréningu sa to stane prirodzeným. Po prečítaní si tohto článku vám taktiež pomôže pozrieť si nejaké strongman video a pozerať na najlepších ako to prevádzajú. Potom vám bude tento postup dávať väčší zmysel.

- teraz je čas na tlak. Opäť sa zhlboka nadýchnite a zadržte ho. Pokrčte mierne kolená a nadhodťe kládu do vzduchu. Tlačte ju s celou vašou silou až pokiaľ ju nedotlačíte úplne nad hlavu. Ak zvládnete načasovanie a dokážete poriadne silno nadhodiť, podarí sa vám dostať nad hlavu oveľa väčšiu váhu.

 

Toto je silová technika pre log press. Upravením vašich vzpieračských tréningov a použitím tejto techniky môžete pracovať na maximálnej váhe, alebo na množstve opakovaní podľa disciplín na nadchádzajúcej súťaži.

Na maximálnu silu začnite s 5 sériami po 5 opakovaní zo zeme až nad hlavu a späť na zem za každú sériu. Robte to raz do týždňa po dobu 2 až 3 týždňov. Následne robte 5 sérii po 3 opakovania v priebehu 2 týždňov. Nakoniec robte 5 sérií po jednom opakovaní s takou váhou, s ktorou by ste zvládli spraviť 2 opakovania (2RM).

Ak trénujete na maximálny počet opakovaní s danou váhou, naložte si váhu ktorá je asi o 20 libier ľahšia než tá ktorá bude na súťaži. Urobte 8 sérii po 8 opakovaní s iba 2 minútovou prestávkou medzi sériami každý týždeň, až do chvíle než sa vám to bude zdať príliš ľahké. Potom môžete pridať 10 alebo 12 opakovaní ale stále len na 8 sérii. Musíte byť vlastním rozhodcom aby ste sa rozhodli zvýšiť opakovania a na koľko.

Nasledovaním tohto plánu by ste mali byť schopný zlepšiť svoj tlak nad hlavou a udržať si progres až pokiaľ nebudete dvíhať obrovské váhy!

 

Zdroj: https://www.nlpbodybuilding.com/log-lifting.html

facebook instagram google+ youtube