Copyright 2019 - POWER-SPORT.sk

Strongman tréning k rugby a americkému futbalu

Často sa hovorí: čím jednoduchšie tým lepšie. Táto pravda sa určite týka aj strongman tréningu ako doplnku k rugby. Jednoduché a lacné vybavenie, ktoré je možné začleniť do klasického tréningového procesu bez zbytočného kriku okolo. Hráčom rugby sa to pozdáva od amatérskej ligy až po profesionálnych hráčov.

 

Každopádne, každé tréningové náčinie pre rugby má svoje plusy aj mínusy a strongman vybavenie nie je výnimkou.

Z dlhoročného trénovania a využívania strongman vybavenia je tu pár bodov, ktoré som zaznamenal:


1, uistite sa, že používate vybavenie na ktorom môžete pridávať váhu. Je to dôležité aby ste zaznamenávali neustále pokroky v tréningu na rugby. Ak nezvyšujete preťaženie v tréningu tak sa neposúvate vpred.

Je to ako usídlenie sa na 100kg drepe a držaním sa na tejto méte do konca sezóny.

Prevracanie pneumatiky je výborné aj keď na ňom nie je možné zvyšovať váhu ak nemáte viac pneumatík. V takom prípade je dobré snažiť sa zlepšiť v počte otočení za určitú časovú jednotku. Dobrou alternatívou je super yoke a farmárska chôdza, prípadne odporové sane.



2, vytvorte si kruhový tréning.

Najlepší spôsob ako zlepšiť vytrvalosť pre rugby so strongman vybavením je použiť ich v kruhovom tréningu. Skombinujte si kruhový tréning z farmárskej chôdze, tlačenia odporových saní a prevracania pneumatiky. Pridávajte počet sérii každý týždeň.


3, prevádzajte série na čas.

Zistili sme, že 30 sekúnd práce a následných 60 až 90 sekúnd odpočinku je najlepšie. Predstavme si, že chcete zlepšiť vytrvalosť vášho tímu. Rozdeľte ho na malé skupinky a pracujte v okruhoch. Kým jedna skupina trénuje, druhá odpočíva. Prevracanie pneumatiky na 35 – 45 metrov je na toto ideálne.



4, prevádzajte série na opakovania.

Ak ste viac zameraní na posilňovne, tak uskutočnenie naplánovaného počtu opakovaní je tiež výborné na zlepšenie sily na rugby. Skúste 6 sérii farmárskej chôdze po 4 – 6 trasách dlhých 35 – 45 metrov alebo 5 sérii po 3 ťažkých prevráteniach pneumatiky s dostatkom času na regeneráciu pre budovanie funkčnej sily.



5, vyhľadajte lacné možnosti. Krásne na forme tohto tréningu je to, aký dokáže byť lacný. Pneumatiky môžete získať použité z pneuservisu alebo poľnohospodárskeho družstva za odvoz. Držiaky na farmársku chôdzu a odporové sane môžte dať vyrobiť u známeho, čo pracuje so železom za pár eur.



Tak a tu to máte. Strongman tréning ako doplnok k rugby, starým dobrým spôsobom.



Autor: John Lark M.A CSCS

facebook instagram google+ youtube