Copyright 2019 - POWER-SPORT.sk

Bill Kazmaier a jeho tréningová rutina

Bill Kazmaier je jedným z najsilnejších ľudí, ktorí chodili po tejto planéte. Súťažil v primitívnej ére – hovorím to zámerne – pred trojvrstvými týmto a ultravrstvým tamtým. Počul som špekulácie, že ak by Bill trénoval v modernom vybavení, zdolal by hranicu 3100 + libier (cez 1400kg) v trojboji. Toto môže, ale nemusí byť pravda. Každopádne je zábavné o tom špekulovať.

Teraz ale poďme k jadru tohto článku. Tréningová filozofia a rutina Billa Kazmaiera.


Powerbuilding. Bill Kazmaier bol pravdepodobne prvý skutočný powerbuilder. Trénoval tvrdo, všetky tri hlavné cviky spolu s asistenčnými dva krát v týždni. Áno, počuli ste správne. Kaz používal animálne veľkú intenzitu a veľký objem vo svojej tréningovej rutine. Trénoval mŕtve ťahy, drepy a benchpress dva krát do týždňa.

 

 

Bill Kazmaier




Ľahký/ťažký. Bill Kazmaier používal princíp ľahký/ťažký v jeho rutine. Jeho prvý tréning benchpressu v týždni bol ťažký a druhý ľahký. Bill použil tento princíp aj pri tréningu drepov a mŕtvych ťahov. Objem bol však zachovaný na všetkých tréningových dňoch a samotné tréningy boli vždy dlhé a ukrutné.



Jedlo. Povedať, že Bill jedol vo veľkom je zľahčovanie. Verím že ako plynú roky, budú sa príbehy o jeho jedení šíriť ako báje a povesti. Je známe, že Bil dokázal do seba naliať galón mlieka (3,8l) na posedenie a s ľahkosťou zlikvidovať celý bufet.



Predsúťažný tréning. Ako sa pre Kaza blížila súťaž, znižoval počet opakovaní v sériách. Najskôr používal 8 opakovaní, následne znížil na 5 opakovaní a na koniec ťažké trojky.



Tréningová rutina Billa Kazmaiera:



Pondelok

Cvik série x opakovania

 

Benchpress (ťažký) zahriatie, potom 4 série x 10 opakovaní
Benchpress široký úchop 3 x 10
Benchpress úzkym úchopom 3 x 10
Predpažovanie 4 x 8 
Tlak s jč v sede na ramená 4 x 10
Rozpažovanie s jč 4 x 10
Francúzske tlaky (po 2 zahrievacích sériách) 6 x 10
Stláčanie kladky 4 x 10



Utorok

Drep (ťažký) zahriatie, potom 4 x 10
Mŕtvy ťah (ľahký) zahriatie, potom 3 x 10
Krčenie ramien 2 x 15-40, 1 x 10-20
Kladivové zdvihy na biceps v sede 4 x 12
Bicepsové zdvihy s jč 4 x 10
Zhyby úzky úchop 3 x maximum v každej sérii
Príťahy v sede 4 x 10
Predkopavanie 3 x 10
Zakopavanie 3 x 10
Výpony na lýtka 3 x 15-25



Štvrtok

Benchpress (ľahko) zahriatie, potom 3 x 10
Benchpress široký úchop 3 x 10
Benchpress úzkym úchopom 3 x 10
Benchpress s jč (ťažko) zahriatie, potom 4 x 8
Predpažovanie 4 x 10
Extenzie s kladkou na tricpes 4 x 10
Extenzie s jč na tricpes 4 x 10



SobotaBill Kazmaier

Mŕtvy ťah (ťažko) zahriatie, potom 4 x 8
Drep (ľahko) zahriatie, potom 4 x10
Krčenie ramien (ťažko) 4 x 10-15
Kladivové zdvihy na biceps v sede 4 x 8
Koncentrovaný bicepsový zdvih 4 x 12
Príťahy v predklone s jč – 3 x 10 na každú ruku
Príťahy kladky (až k hrudníku) 4 x 10
predkopávanie 3 x 10
Zakopávanie 3 x 10
Výpony na lýtka Raise 3 x 15-25
(Tréning brucha ak sa dá)
facebook instagram google+ youtube