Copyright 2019 - POWER-SPORT.sk

Skákanie cez švihaldo

Oldschool tréningová pomôcka používaná najčastejšie po celom svete. Vstúpiš do boxérskeho klubu a čo počuješ? Okrem nárazov rukavíc do vriec, hrušiek a pokynov trénera zaručene bude hrať aj simfónia švihadiel udierajúcich o prepotenú podlahu gymu. Je to najväčšia klasika v tréningu boxeristov. Univerzálna pomôcka ktorej výhody môže využiť akýkoľvek atlét.

Švihadlo, taká blbosť! Kondičku si zlepším aj len behom na ovále alebo v parku. Samozrejme, nevylučujem tú možnosť, ale švihadlo nezlepšuje iba kondíciu. Pozrime sa čo taká pomôcka za pár drobných dokáže:

Skákanie na švihadle môže zlepšiť:

- Koordináciu

- Obratnosť

- Rýchlosť

- Prácu nôh

- Vytrvalosť

- Rovnováhu

- Dýchanie

 

Okrem toho skákanie cez švihadlo môže byť zábava. Aj keď pre mňa s mojou vytrvalosťou to je peklo. Časom snáď dokážem vymyslieť rôzne preskoky. Striedať nohy, dvojskoky, skoky vzad etc. Momentálne som rád so svojou váhou a vytrvalosťou ak dokážem seriózne skákať znožmo aspoň pol minúty. Ak ste nikdy neskákali pripravte sa na veľkú výzvu. Naučiť sa skákať efektívne vyžaduje čas a výdrž.

Počítam, že veľa ľudí to vzdáva keď zistia že to je seriózny biznis. Nepatri k nim. Daj tomu šancu. Skúšaj to po troche. Nedovoľ frustrácii aby ti prekazila tvoj atletický rozvoj. Tréning je matkou skúsenosti a pri švihadle to platí dvojnásobne. Ak vydržíš, začneš sa zlepšovať veľmi rýchlo.

U nás si môžete kúpiť kvalitné záťažové kožené švihadlo za pár euro. Jeho výhodou je dynamika švihu. Je to asi najlacnejšia pomôcka na zlepšenie kondície a môžete si ju so sebou vziať kam len chceš.

 

Ako začať?

Skús začať s krátkymi intervalmi. 20 sekúnd na začiatok postačí. Sústreď sa na prácu členkov aby si nezakopol o švihadlo. Toto môžeš brať ako nácvik a zlepšovanie schopnosti. Skonči pred tým než budeš cítiť, že sa blíži zlyhanie. To nie je náš cieľ.

Ak to zvládneš dlhšie ako 20 sekúnd, môžeš začať robiť dlhšie kolá s 30 až 60 sekundovými prestávkami. Myslím, že ak už zvládneš 6 kôl po 3 minúty s max. 60s pauzami, tvoja kondička je na serióznej úrovni.

TIP: Je vhodné skákať na povrchoch ktoré dokážu absorbovať nárazy (palubovka, ring, špeciálne gumené povrchy...). Rozhodne nie je vhodné skákať na betóne. Nohy a hlavne členky sa ti poďakujú.

Možnosti so švihadlom sú obrovské. Ak už zvládaš kondične vyššie popísaný tréning, nič ti nebráni skákať na jednej nohe, striedať nohy, robiť dvojité preskoky, skoky vzad, dostrán alebo tiež na dráhe pri pomalšom behu a mnoho iného.

Investícia do tejto pomôcky sa rozhodne vyplatí.

 

Joe

facebook instagram google+ youtube